معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش آمار بیماران کرونایی در استان خبر داد.

آمار کرونا در یزد همچنان صعودی است/رعایت نکات بهداشتی تنها سلاح  در مقابله با کرونابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش آمار بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۵۵مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۴ نفر بر روی تخت‌های عفونی و ۶۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او با اشاره به اینکه هنوز واکسن و داروی تخصصی برای بیماری کووید ۱۹ تهیه نشده و در دسترس نیست، گفت: تنها سلاح  در مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم به دلیل  رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نهایت همکاری  با تیم های بهداشت و درمان در پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ در چند روز اخیر قدردانی کرد.

نوری شادکام  تاکید کرد: شهروندان، به خصوص افراد میانسال و سالمند، افراد دارای بیماری زمینه ای مانند مبتلایان به فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی و ریوی و مادران باردار از رفت و آمدهای غیر ضرور خودداری کنند.

او با اشاره به اینکه شست‌وشوی دست ها را جدی بگیریم و هر بار حداقل ۲۰ ثانیه دست ها را بشوییم، افزود: استفاده از ماسک در محیط های خارج از خانه الزامی است به طوری که بینی و دهان را کامل بپوشاند.

بیشترین آمار بیماران مبتلا به کرونا در سه شهرستان میبد، مهریز و ابرکوه شناسایی شده اند.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.